7 Ocak 2010 Perşembe

Dünyanın İlk Günü - BEYAZIT AKMAN

Amerika’da yaşayan genç akademisyen yazar (kendisi 1981 doğumuludur) Beyazıt Akman’dan Osmanoğulları’nın öyküsü…
Kitap resminde göründügü kadar kalın degil korkmaya gerek yok, hele o sürekleyici ve birbirinden anlamlı satırlara gömüldünüz mü nasıl akıp gidiyor bilemezsiniz okumamış olan herkese nacizane tavsiyemdir.

Kitapta geçen diyaloglar hakikaten çok etkileci. Özellikle 27. bölüm... İlim, felsefe, tarih, hepsi o kadar dengeli harmanlanmış ki, içinde geçen tek bir cümle için dahi alınası bir kitap bu. Okudukça "ahh" dedim,
"yanlış zaman diliminde doğmuşum"
Kitabın konusuna gelince;
Aşkının peşinde bir yeniçeri, kimliğini arayan bir İtalyan seyyah ve bütün dünyanın kaderini değiştirmek üzere olan genç bir sultan... İstanbul'un fethinin savaş, aşk ve macera dolu romanı.
Kısacası film izlercesine, bir solukta okunası bir kitap...

5 yorum:

  1. süper gözüküyor..alınacaklar listeme ekledim..

    YanıtlaSil
  2. iyi yaptın canım listene eklemekle... bayılacağın harika bir kitap. :) sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. elimdeki kitaplar bitince okuyacağım, ilgimi çekti doğrusu

    YanıtlaSil
  4. tam benlik gibi geldi.aslında görmüştüm ama alıp almamaya karar verememiştim.şimdi almam gerektiğini düşünüyorum.yorum için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. eminim beğeniceksiniz kızlar, ben teşekkür ederim... iyi okumalar :)

    YanıtlaSil